Ключевые слова: психодиагностика учебной мотивации студентов, ценностно-деятельностный подход, ценностно-нормативная методика.
Исследование выполнено при поддержке
Российского гуманитарного научного фонда (РГНФ), проект № 08-06-00337а.
Герасимова Александра Сергеевна — кандидат психологических наук, доцент кафедры психологии Белгородского государственного университета. Тел.: (4722) 30-13-28-73. Эл. адрес: AGerasimova@bsu.edu.ru
Value and Action Approach to Psychodiagnostics of Students' Academic Motivation
Gerasimova A. S.
(Belgorod State University)
Abstract ◊ The article deals with the main concepts of the methodology of formation and content of the diagnostic technique, which allows to define the level of students' academic motivation development under conditions of the transition to the two-level system of vocational training.
Keywords: psychodiagnostics of students' academic motivation, value and action approach, normative value technique.
Gerasimova Aleksandra Sergeevna — a Candidate of Science (psychology), associate professor of the Psychology Department of Belgorod State University. Tel.: (4722) 30-13-28-73. E-mail: AGerasimova@bsu.edu.ru