Журнал индексируется:

Российский индекс научного цитирования

Ulrich’s Periodicals Directory

CrossRef

СiteFactor

Научная электронная библиотека «Киберленинка»

Портал
(электронная версия)
индексируется:

Российский индекс научного цитирования

Информация о журнале:

Знание. Понимание. Умение - статья из Википедии

Система Orphus


Инновационные образовательные технологии в России и за рубежом


Московский гуманитарный университет



Электронный журнал "Новые исследования Тувы"



Научно-исследовательская база данных "Российские модели архаизации и неотрадиционализма"




Знание. Понимание. Умение
Главная / Main Page / "Knowledge. Understanding. Skill" Journal / Contents / 2014 / No. 4

Sagitov R. V., Kamaldinova E. Sh. Learning Activity in the Context of Professional Mathematical Work of Economics Majors

(Plekhanov Russian University of Economics, Moscow),
(The National Institute of Business, Moscow)

Abstract ♦ The article looks at the details of providing efficient pedagogical practice at a contemporary university.

Having chosen interaction between students and professors in learning mathematics as our main subject, we focus on such conceptual provisions as the characteristic features of the modern learning environment and methodological and content-based ways of enhancing students’ cognitive activity.

By placing them in the context of modern educational trends, we have outlined the main issues of updating approaches to methodologies of setting up the cognitive process and building culture of thought in economics majors.

Due to implementing a new educational paradigm, adopting new federal standards and to the dynamical changes in methodologies of teaching, the problems of mathematical education for economics majors have got more topical. The competence-based approach currently introduced at Russian universities provides that students will be acquiring professional competencies systemically.

In economics as a major, mathematical disciplines, with the exception of statistics, have been put into the context of developing general cultural competences. Utilizing the system approach to the analysis of the academic process, we view mathematical education as enriching the fundamental knowledge, mastering professional skills and practices in the context of mathematical activities which form the foundation of the future work of economists, managers, financiers, marketologists and other professionals.

Keywords: learning activity in mathematics, professional mathematical activity of economics majors, major categories of economics, major categories of mathematics, context-based approach, higher education, economics as a ma-jor, economists, students.


Sagitov Rif Vagizovich, Candidate of Engineering, Professor, Department of Advanced Mathematics, Plekhanov Russian University of Economics, Moscow. Postal address: 36 Stremyannyi Lane, Moscow, Russian Federation, 117997. Tel.: +7 (499) 237-05-30. E-mail: sagitarif@mail.ru

Kamaldinova Ellionora Shaikhutdinovna, Doctor of Philosophy, Professor, the National Institute of Business, Moscow. Postal address: Bldg. 1, 5 Yunosti St., Moscow, Russian Federation, 111395. Tel.: +7 (499) 374-60-21. E-mail: elkam17@mail.ru

Download

Citation: Sagitov, R. V. and Kamaldinova, E. Sh. (2014) Uchebnaia matematicheskaia deiatel'nost' v kontekste professional'noi matematicheskoi deiatel'nosti ekonomistov [Learning Activity in the Context of Professional Mathematical Work of Economics Majors]. Znanie. Ponimanie. Umenie, no. 4, pp. 190–199. (In Russ.).

Submission date: 28.08.2014.

RUSSIAN VERSION


REFERENCES

Deiatel'nost': teorii, metodologiia, problemy [Activity: Theories, Methodologies, Problems] (1990) / comp. by I. T. Kasavin. Moscow, Politizdat Publ. 369 p. (In Russ.).

Losev, A. F. (2013) Dialekticheskie osnovy matematiki [Dialectical Foundations of Mathematics]. Moscow, Academia Publ. 800 p. (In Russ.).

Filosofiia [Philosophy] : a textbook (2004) / ed. by V. V. Zhuravlev. Moscow, The National Institute of Business Publ. 262 p. (In Russ.).



в начало документа
  Забыли свой пароль?
  Регистрация





  "Знание. Понимание. Умение" № 4 2021
Вышел  в свет
№4 журнала за 2021 г.



Каким станет высшее образование в конце XXI века?
 глобальным и единым для всего мира
 локальным с возрождением традиций национальных образовательных моделей
 каким-то еще
 необходимость в нем отпадет вообще
проголосовать
Московский гуманитарный университет © Редакция Информационного гуманитарного портала «Знание. Понимание. Умение»
Портал зарегистрирован Федеральной службой по надзору за соблюдением законодательства в сфере
СМИ и охраны культурного наследия. Свидетельство о регистрации Эл № ФС77-25026 от 14 июля 2006 г.

Портал зарегистрирован НТЦ «Информрегистр» в Государственном регистре как база данных за № 0220812773.

При использовании материалов индексируемая гиперссылка на портал обязательна.

Яндекс цитирования  Rambler's Top100


Разработка web-сайта: «Интернет Фабрика»