Журнал индексируется:

Российский индекс научного цитирования

Ulrich’s Periodicals Directory

CrossRef

СiteFactor

Научная электронная библиотека «Киберленинка»

Портал
(электронная версия)
индексируется:

Российский индекс научного цитирования

Информация о журнале:

Знание. Понимание. Умение - статья из Википедии

Система Orphus


Инновационные образовательные технологии в России и за рубежом


Московский гуманитарный университет



Электронный журнал "Новые исследования Тувы"



Научно-исследовательская база данных "Российские модели архаизации и неотрадиционализма"




Знание. Понимание. Умение
Главная / Main Page / "Knowledge. Understanding. Skill" Journal / Contents / 2011 / No 1

Yudin B. G. On Students’ Preparation for Responsible Research Pursuance

(The Institute of Philosophy of the Russian Academy of Sciences,
Moscow University for the Humanities
)

Abstract ◊ The article deals with the problem of students’ education in the field of principles of scientific research carrying out. The author discusses ethical issues of present-day science, giving examples of scandals in the world science.

Keywords: science, scientific research, information culture, responsibility, ethics.


Yudin Boris Grigorievich — a Doctor of Science (philosophy), corresponding member of the Russian Academy of Sciences, the head of the Complex Problems of Human Studies Department at the Institute of Philosophy of the Russian Academy of Sciences, director of the Bioethics Center of the Institute of Fundamental and Applied Studies at Moscow University for the Humanities. Tel.: +7 (499) 374-59-30. E-mail: byudin@yandex.ru

Download

Citation: Yudin B. G. O podgotovke studentov k otvetstvennomu provedeniiu issledovanii // Znanie. Ponimanie. Umenie. 2011. № 1. S. 21–26.

RUSSIAN VERSION

BIBLIOGRAPHY (TRANSLITERATION)

Federal Policy on Research Misconduct. (2000) [Elektr. resurs] // Office of Research Integrity. URL: http://ori.hhs.gov/policies/fed_research_misconduct.shtml (data obrashcheniia: 03.01.2011).

Hwang, W.-S. et al. (2004) Evidence of Pluripotent Human Embryonic Stem Cell Line Derived from a Cloned Blastocyst // Science. 303 (5664).

Hwang, W.-S. et al. (2005) Patient-specific Embryonic Stem Cells Derived from Human SCNT Blastocysts // Science. 308 (5729).

Integrity in Research - a Rationale for Community Action. (2007) [Elektr. resurs] // European Commission. URL: http://ec.europa.eu/research/science-society/document_library/pdf_06/integrity-in-research-ec-expert-group-final-report_en.pdf (data obrashcheniia: 03.01.2011).

International Herald Tribune. (2010) March 2.

Martinson, B. C., Anderson, M. S., Vries de, R. (2005) Scientists Behaving Badly // Nature. 9 June.

RA-10 Inquiry Report: Concerning the Allegations of Research Misconduct Against Dr. Michael E. Mann, Department of Meteorology, College of Earth and Mineral Sciences, The Pennsylvania State University [Elektr. resurs] // Office of the Vice President for Research at Penn State. URL: http://www.research.psu.edu/orp/Findings_Mann_Inquiry.pdf (data obrashcheniia: 03.01.2011).

Seventh Framework Programme (FP7), 2007-2013 [Elektr. resurs] // EUROPA - CORDIS: Community Research and Development Information Service. URL: http://cordis.europa.eu/fp7/home_en.html (data obrashcheniia: 03.01.2011).

Steneck, N. (2006) Fostering Integrity in Research: Definitions, Current Knowledge and Future Directions // Science and Engineering Ethics. Vol. 12. №1. March.

Steneck, N. H. (2003) ORI Introduction to the Responsible Conduct of Research. Washington, D. C. : Dept. of Health and Human Services, Office of the Secretary, Office of Public Health and Science, Office of Research Integrity.

Sudbø, J. et al. (2005) Non-steroidal Antiinflammatory Drugs and the Risk of Oral Cancer: a Nested Case-control Study // Lancet. Oct 15-21. №366 (9494). P. 1359-1366.

Wester, K. L., Willse, J. T., Davis, M. S. (2008) Responsible Conduct of Research Measure: Initial Development and Pilot Study // Accountability in Research. Vol. 15. Issue 2. April.



в начало документа
  Забыли свой пароль?
  Регистрация





  "Знание. Понимание. Умение" № 4 2021
Вышел  в свет
№4 журнала за 2021 г.



Каким станет высшее образование в конце XXI века?
 глобальным и единым для всего мира
 локальным с возрождением традиций национальных образовательных моделей
 каким-то еще
 необходимость в нем отпадет вообще
проголосовать
Московский гуманитарный университет © Редакция Информационного гуманитарного портала «Знание. Понимание. Умение»
Портал зарегистрирован Федеральной службой по надзору за соблюдением законодательства в сфере
СМИ и охраны культурного наследия. Свидетельство о регистрации Эл № ФС77-25026 от 14 июля 2006 г.

Портал зарегистрирован НТЦ «Информрегистр» в Государственном регистре как база данных за № 0220812773.

При использовании материалов индексируемая гиперссылка на портал обязательна.

Яндекс цитирования  Rambler's Top100


Разработка web-сайта: «Интернет Фабрика»