Журнал индексируется:

Российский индекс научного цитирования

Ulrich’s Periodicals Directory

CrossRef

СiteFactor

Научная электронная библиотека «Киберленинка»

Портал
(электронная версия)
индексируется:

Российский индекс научного цитирования

Информация о журнале:

Знание. Понимание. Умение - статья из Википедии

Система Orphus


Инновационные образовательные технологии в России и за рубежом


Московский гуманитарный университет



Электронный журнал "Новые исследования Тувы"



Научно-исследовательская база данных "Российские модели архаизации и неотрадиционализма"




Знание. Понимание. Умение
Главная / Main Page / "Knowledge. Understanding. Skill" Journal / Contents / 2010 / No. 3

Bondarenko E. N. Evaluation of Lecturers’ Activity Efficacy in European Higher Educational Institutions

(Belarusian State University, Minsk City)

Abstract The article considers the practical experience of realization of the national competent models of evaluation of lecturers’ activity and their professional training in European countries.

Keywords: evaluation systems, higher education, European countries, lecturer, pedagogue’s professional development 


Bondarenko Elena Nikolaevna — a Candidate of Science (pedagogy), associate professor, the head of the Theory and Practice of Translation Department of the Faculty of Liberal Education at Belarusian State University. Tel.: +7 (375-17) 266-23-11. E-mail: aletorch@yandex.ru

Download

Citation: Bondarenko E. N. Evaluation of Lecturers’ Activity Efficacy in European Higher Educational Institutions // Znanie. Ponimanie. Umenie. 2010. № 3. S. 49–56.

RUSSIAN VERSION


BIBLIOGRAPHY (TRANSLITERATION)

Danermark, B. (1999) Disable Students [Текст] // Higher Education : Management for Inclusion / Higher Education Management. Vol. 11. No. 3. P. 113–126.

Dale, R. (2001) The State and Education Policy [Текст] / R. Dale. Milton Keynes : Open Univ. Press. XII, 174 p.

Department for International Development [Электронный ресурс] / URL: http://www.dfid.gov.uk (дата обращения: 03.08.2010).

Coaldrake, P. (2001) Responding to Changing Student Expectations [Текст] // Higher Education Management. Vol. 3. No. 2. Р. 75–92.

Coppieters, P. (1992) Teacher Education in Belgium [Текст] / P. Coppieters // ATEE — Guide to Institutions of Teacher Education in Europe / ed. F. Buchberger. Brussels, 1992. Р. 26–66.

Corrigan, D. (1997) Creating Collaborative Systems: Implications for Intel Professional Partnerships in Teacher Education [Текст] / D. Corrigan // Children and Youth at Risk and Urban Education: Research Policy and Practice. Leuven ; Apeldoorn : Garant Publ.

Hake, B. J. (1999) Lifelong Learning Policies in the European Union: Developments and Issues [Текст] / B. J. Hake // Compare: A Journal of Comparative Education. Vol. 29. No. 1. P. 53–69.

Shriewer, J. (2004) Forms of Extemalisation in Educational Knowledge [Текст] / J. Shriewer // Seminar at Oxford University Day Conference “Theory, Method and Practice in Comparative Education”. 9 February.

Towards a Learning Profession: Changing Codes of Occupational Practice within the New Management of Education (1997) [Текст] / J. Nixon [et al.] // British Journal of Sociology of Education. Vol. 18. No. 1. Р. 5–28.



в начало документа
  Забыли свой пароль?
  Регистрация





  "Знание. Понимание. Умение" № 4 2021
Вышел  в свет
№4 журнала за 2021 г.



Каким станет высшее образование в конце XXI века?
 глобальным и единым для всего мира
 локальным с возрождением традиций национальных образовательных моделей
 каким-то еще
 необходимость в нем отпадет вообще
проголосовать
Московский гуманитарный университет © Редакция Информационного гуманитарного портала «Знание. Понимание. Умение»
Портал зарегистрирован Федеральной службой по надзору за соблюдением законодательства в сфере
СМИ и охраны культурного наследия. Свидетельство о регистрации Эл № ФС77-25026 от 14 июля 2006 г.

Портал зарегистрирован НТЦ «Информрегистр» в Государственном регистре как база данных за № 0220812773.

При использовании материалов индексируемая гиперссылка на портал обязательна.

Яндекс цитирования  Rambler's Top100


Разработка web-сайта: «Интернет Фабрика»