Главная / Main Page / "Knowledge. Understanding. Skill" Journal / Contents / 2010 / No. 3
Beliakova E. G. Model of Conceptually Oriented Education
(Tyumen State University)
Abstract The article explains the model of conceptually oriented education. From the standpoint of the author of the proposed approach, the process of creating of meanings and their "objectification" in the sociocultural forms is a necessary component of the content of modern education.
Keywords: meaning, understanding, conceptual orientation of education, axiologically conceptual personal development.
Beliakova Eugenia Gelievna — a Doctor of Science (pedagogy), associate professor, acting vice-director for scientific, research and innovative work of the Institute of Psychology, Pedagogy, Social Management at Tyumen State University. Tel.: +7 (3452) 36-94-64. E-mail: b-evgenia@yandex.ru
Citation: Beliakova E. G. Model of Conceptually Oriented Education // Znanie. Ponimanie. Umenie. 2010. № 3. S. 44–48.
RUSSIAN VERSION
BIBLIOGRAPHY (TRANSLITERATION)
Абакумова, И. В. (2002) Базовые понятия классической дидактики в контексте теории смысла // Вестник ОГУ. № 8. С. 14–18.
Бим-Бад, Б. М. (1998) Педагогическая антропология. М. : УРАО.
Валицкая, А. П. (1997) Философские основания современной парадигмы образования // Педагогика. № 3. С. 15–20.
Данилюк, А. Я. (2001) Теоретико-методологические основы проектирования интегральных гуманитарных образовательных пространств : автореф. дис. ... д-ра пед. наук. Ростов-на-Дону.
Огурцов, А. П. (2002) Педагогическая антропология: поиски и перспективы // Человек. № 1. С. 71–87.
|