Главная / Main Page / "Knowledge. Understanding. Skill" Journal / Contents / 2010 / No. 2
Khomenko I. A. Family Up-bringing as an Actual Scientific and Pedagogical Problem
(A. I. Herzen Russian State Pedagogical University)
Abstract The article analyses the factors that determine the relevance of scientific developments in the field of pedagogy and family psychology on the basis of statistical, scientific, theoretical and research data. The author proves the necessity to create a separate branch of scientific and pedagogical knowledge — family pedagogy
Keywords: family, family up-bringing, family pedagogy, demographics, social orphanhood, irresponsible parenting.
Khomenko Irina Alekseevna — a Candidate of Science (pedagogy), associate professor, the head of the Family Pedagogy and Psychology of A. I. Herzen Russian State Pedagogical University (St. Petersburg City). Tel.: (812) 388-21-24. E-mail: kpps@yandex.ru
Citation: Khomenko I. A. Family Up-bringing as an Actual Scientific and Pedagogical Problem // Znanie. Ponimanie. Umenie. 2010. № 2. S. 167–171.
RUSSIAN VERSION
BIBLIOGRAPHY (TRANSLITERATION)
Аналитические материалы о положении детей в Санкт-Петербурге в 2007–2008 гг. [Электронный ресурс] // Комитет по социальной политике Санкт-Петербурга. URL: http://www.homekid.ru/kidscience/index.htm (дата обращения: 15.10.2009).
Информация о семейных формах воспитания детей [Электронный ресурс] // Департамент семейной и молодежной политики города Москвы. URL: http://www.dsmp.mos.ru/activity/statistic/sirotstvo.php (дата обращения: 15.10.2009).
Число детей-сирот и детей, оставшихся без попечения родителей в России [Электронный ресурс] // Профилактика социального сиротства в России. URL: http://www.sirotstvo.ru/statistika2007.shtml (дата обращения: 15.10.2009).
Etzioni, A. (1998) Investing in parenting. N. Y.
|